31 december, 2013

2013...

2013 har snart nått sitt slut och många skriver långa och djupa årskrönikor.
Det här året har, som alla andra, haft både med och motgångar.

Freyja har fått oförtjänt lite uppmärksamhet, och jag ska verkligen försöka förbättra det till nästa år.

Huset har fått sig ett rejält lyft å andra sidan, och det var dit all min energi gick under de ljusa månaderna.

Jag upptäckte njutningen och nyttan med att springa, något jag aldrig i mitt liv trott jag skulle göra. Men det var precis det jag behövde i år.

Att alla inte värderar lika har blivit mer än uppenbart det här året, och vissa saker kommer aldrig bli detsamma.
På ett sätt känns det lite sorgligt men det har gjort mig, eller i alla fall min mur, starkare. Det har också övertygat mig om att min magkänsla sällan har fel, jag ska bli bättre på att lyssna på den.
Ibland behöver man stänga en dörr och öppna en annan.

Jag har fått utökade ansvarsområden på jobbet och en möjlighet att växa mer.
Jag har knutit nya kontakter och upplevt nya saker.

Jag går mot 2014 med ett öppet sinne då man aldrig vet vad som väntar runt hörnet.
//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar