05 juli, 2010

Tunnt på bloggfronten...

Ja, det är nog så, det är tunnt på bloggfronten fastän jag säkert egentligen har massor o skriva om.
Har haft superhärliga kvällsturer i skogen med Annica, härliga bad med mysiga hästar. Härliga dagar vid poolen med sonen, en fantastisk kurs för Haffi och en underbar barbackatur med Isak som handhäst. Men sommarvärmen gör att jag inte tar mig tid o sitta framför datorn o skriva. Läser bloggar gör jag mest från mobilen eller jobbet - vilket resulterar i tunnt om kommentarer från mitt håll också...

Ska lite kort försöka sammanfatta Haffi dagen tänkte jag, mest för mitt eget minnes skull. Vi tränade skritt och tölt med enhandsfattning, vilket gick över förväntan, även i höger varv där jag normalt inte får ner höger sittben i sadeln... (jaja, jag skaaaa gå till en kiropraktor eller nått) Så det ska jag göra mer. Vi tränade även på att rida i tölt i djup djup form. Det kan ju Freyja, inga problem. Så det ska vi göra oftare också. Sen... Hmm... Övergångar från galopp till ökad tölt / pass. Haffi frågade varför jag inte skulle tävla femgång... men jag är nog inte riktigt redo för det. Jag vet ju för tusan knappt hur man gör! *haha* Så, det blir till o träna övergångar. Blir det pass eller ökad tölt spelar ingen roll. Det är avbrottet från galoppen som är det viktiga.

Roligast på hela dag nar nog när jag och Annica skulle tävla för o få upp lite mer tempo på våra tottisar... *fnissar* Isak o Freyja tyckte INTE vi skulle bryta av från någon jäkla galopp, och slog upp igen så fort dom fick en chans. Kul var det! Annica och jag kollade på varandra och asgarvade samtidigt som vi försökte få hästarna att göra en övergång... Det gick bättre på väg från stallet än mot det.

Sen tyckte Haffi att jag och Annica gott kunde fortsätta "rejsa" i ökad tölt (eller GP eller pass) i skogen. Det var kanon tyckte han... Ger bra vilja och frammåtanda på hästarna... Takten kommer den med sen, det var han helt övertygad om.

Så, nu måste jag flytta på vattenspridaren och gå in o gömma mig från myggen som visst vaknat efter det ynklkiga regnet som kom här om dagen...
Kram alla sommar och semesterfirare!!

1 kommentar:

  1. *sitter å lyssnar på Maddimusik*

    Hoppas du har det jättebra. Stor kram! <3

    SvaraRadera