01 juli, 2012

Kursat!



Ligger i soffan och är helt slut efter en helgkurs hos Anne-Marie. Upplägget var att hon red Freyja torsdag - fredag och jag lördag och söndag.

Eftersom vi har haft lite ont om släp red jag över Freyja i onsdags kväll. Fick sällskap och guidening av snälla Mickan o Trölli. Medans Mickan red hem igen kom Annica o Anna o hämtade mig när jag installerat Freyja i en hage.

På lördagen när jag kom upp fick jag först lite kommentarer om hur hon varit att rida under To-Fr och vad jag behövde tänka på.

När jag hoppade upp kände jag direkt en otrolig skillnad på Freyja. Både i steget och hur snabbt hon svarade på hjälperna. Helt plötsligt var jag för grov i mina hjälper och Freyja var otroligt känslig för allt jag bad henne om.

Tydligen var det lite jobbigt för Freyjs både stog på bakbenen och gjorde bocksprång till och från...

Red på A-Ms bett och det var kanon. Åkte till Nina o köpte ett eget på lördagskvällen. Hela lördagen ägnades åt tölt och att få loss högersidan. Och trots alla stegringar och protester åkte jag hem med ett stort leende på kvällen. :D

I morse ägnade vi traven lite omtanke och även den gick bra. Helt plötsligt svarar hon för högerskänkel och går att få loss från höger tygel... På eftermiddagen körd vi övergångar tölt - trav - tölt och skänkelvikningar i båda gångarterna... lite galopp hann vi med också och där fick jag öka och minska volten för vikt och ytterhjälper.

Mest av allt har jag tränat på min ytterhand och vikten på volt och i sidförande...

A-M verkade nöjd med oss och jag längtar efter en till likadan kurs :D

Ikväll kom Annica med sitt sprojlans nya släp och körde hem Freyja. Fina ponnyn stod i finsläpet inom 15 minuter... Jag tror hon gillar det. Det gör jag med btw, otroligt ljust och fint!

Har fått massor med ny energi och massor av träningslust, det var precis vad jag och Freyjs behövde!! :)

Nu är det dags o hoppa i lopplådan innan ögonen går i kors :)

6 kommentarer:

  1. Kul, "back in business"! Vad var det för bett då?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bombers 2delat lockup med fasta ringar :) A-M hade rörliga men jag gillar fasta ')

      Radera
  2. Sååå kul att se er igen! Kör hårt nu :-) Men - du glömde nämna rockringen... Har träningsvärk efter den övningen!
    Lotte o Glitbrá

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha! Ja, det glömde jag... och era panikvrål när ni låg på bordet... tänkte faktiskt åka o köpa mig en rockring ikväll!! Tror det är grymt! Köper nog en pilatesboll oxå...
      Kram till dig och din fina barbiehäst!!
      <3

      Radera
  3. Snyggt! Kul att du fått massa ny energi och inspiration. Kram Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Pia! Nu är det bara hoppas att det håller i sig! :D

      Radera