05 juli, 2012

Tur i otur och lite ridning

Freyjas sår stannade vid just det, sår. Dom är rengjorda och sprayade med silverspray som visst ska vara fantastisk mot bakterier och annat otyg. (köpte hos Ninas häst o hund såklart ;) )

I tisdags så longerade jag först för att se att hon inte var oren, sen red jag en liten stund mestadels lite jogging och stora volter.

Igår var hon fortfarande fin så då passade jag på o rida igen. Igår fortsatte jag med övningarna från kursen i helgen. Öka och minska volten både i trav och galopp, öppna i hörnen på kortsidorna på volten (hagen) och pressa upp tempot lite mer i traven.

Så körde vi även lite trav - galopp - trav övningar för att stärka både traven och galoppen.

Såfort Freyja styvnade i högersidan så var det till o hålla koll på vänstertygeln och flytta henne för höger skänkel. Vips så var hon lös o fin igen :)

Hon är så duktig min lilla skrutta! Det är så roligt o rida just nu!
// M

4 kommentarer:

  1. Vad roligt att det gå så bra vännen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får hjälpa mig o hålla i det här nu... Så jag inte tappar stinget igen :)
      <3

      Radera
    2. Vi får väl hjälpa varandra :) <3

      Radera
  2. Sv: tack så hemskt mycket! ♥ Tja, det beror på vad du vill att jag ska rita. Helkropp blir ju lite dyrare än en porträttbild av huvud och hals :) men jag har inte direkt nån prislista haha! Men har du någon idé på vad du vill ha för något, och du får gärna komma med ett prisförslag :)

    SvaraRadera