28 april, 2008

Nya tag!

Ja, nu har jag visst vilat i 2 veckor, och det var all vila jag fick för denna gången. Nu är det träning som gäller igen.

Matte har dock varit snäll och mjukstartat lite med longering. Det är lite jobbigt bara att volten blivit så fin, för nu måste jag galoppera på den dära linan oxå! Och det är inte lätt ska jag säga! Speciellt inte i vänster varv.

Men idag fick jag matte att springa till svetten lackade. Jag blåvägrade att galoppera i vänster varv, så det slutade med att matte - helt hysteriskt roligt - galopperade runt inne på volten för att visa mig hur jag skulle göra. *fniss* Som om JAG inte vet det, jag ville bara se om hon kunde.

För i söndags, när Skenkur kom in i hagen, då passade jag på att visa att jag kunde galopera i skänkelvikning. Bildbevis på det kommer nog i morgon. Dock var ju det i höger galopp, den som jag är lite starkare i.

Jag hoppas innerligt att matte inte får för sig att jag ska göra det med henne på ryggen - det får hon allt vänta med i många år :-)

Näe, nu måste jag gå o flirta lite med Skenkur innan det är dags för kvällsmat!

Kram!

2 kommentarer:

  1. Skönt med en liten mjukstart :)

    SvaraRadera
  2. Är ridvolten i toppskick nu? Vad kul, vi ser fram emot ridlektionen på LÖRDAG!

    SvaraRadera