10 december, 2009

Färdigsadlat för den här gången!

Var och hämtade den nya sadeln idag. Sonen satt så snällt i bilen i 3 timmar... Först åkte vi till Lillhästen i rusningstrafik (clever, eller hur?) hämtae sadeln och köpte ett par nya stigläder.
Hem, kika på Nemo en stund innan bästa Annica kom förbi med sadelbocken. Så nu är sadeln och stigläderna infettade första gången. Det blir väl en omgång till imorgon sen är dessa fit för lektion på lördag och passläggning på söndag.

Med sadeln fick jag sadelöverdrag, läderfett och ett schabrak. Schabraket fick de behålla. Jag vill verkligen inte ha ett blått schabrak med Lillhästen reklam på hela sidorna. Tack, men nej tack. Jag har mina egna grå, svarta och vinröda istället. Och framförallt mitt senaste übersnygga schabrak.

Nu ska jag nog krypa ner o mysa i soffan en stund innan maken kommer hem från sin firmafest.
Kram allesammans!
:)

3 kommentarer:

  1. inte helt smart att åka just den tiden men vad kul att den levererades så snabbt! bra jobbat med infettningen, gör det en gång till så blir jag nöjd... det lönar sig i längden!
    ja just det STORT GRATTIS i efterskott!

    SvaraRadera
  2. Schabraket var verkligen snyggt, tjuvkika i påsen ;-), ses på lördag.Kram

    SvaraRadera
  3. Vad härligt med ny, skön sadel, hoppas både du och Freyja bli nöjda! Och att ridningen går perfekt!

    SvaraRadera