06 december, 2009

Helgen närmar sig sitt slut...

Igår åkte jag, Freyja, Linda och Drejjan till Lillhästen. Lite förvånade över att det gick så fort o köra kom vi fram med en dryg halvtimmes marignal. Lastningen gick toppen och hästarna stod snällt hela vägen.
När vi kom fram hade det börjat regna. O jag som inte bokat ridhuset... :S Det var inte försent som tur var, utan vi sprang snabbt in i ridhuset innan både vi o hästar blev dyngblöta.

Drejjan fick sin sadel kollad, den låg fortfarande bra. Skönt skönt.

Sen var det Freyjas tur. Vi provade tre olika sadlar, Globus allihopa. Men det slutade med en Globus Glói som jag förhoppnigsvis kan hämta ut innan nästa helg. Det blev en specialsadeljord också :) Jag längtar efter o ha en sadel o rida i igen! Förhoppningsvis lagom till Karro lektionen.

Idag har jag kännt mig lite allmänt låg, så jag stack ut med Freyja i mörkret. Fullpyntade med reflexer och pannlampa, reflexländtäcket säkrat runt midjan och barbacka. Det blev många långa galopper på långa tyglar medans vinden rev i ansiktet. 2 grader ute och det dröjde inte länge innan det dalade små snöflingor på oss. En skitmysig tur, precis vad jag behövde. På vägen hem kom "låget" tillbaka så jag svängde in på HK och köpte mig en Ben o Jerry. Den ska jag sätta i mig så snart sonen sover gott. Jag tänker INTE dela med mig...

Hoppas du haft en bra helg...
Kram!

5 kommentarer:

  1. Vad roligt att du snart har en sadel som ligger bra :)

    Inte kul att du är låg idag... *kramar om och hoppas att det känns lite bättre i alla fall*

    SvaraRadera
  2. Låter som en härlig tur, man glömmer det mesta när man är med hästen.
    Kul med ny sadel, hoppas att du nu får en sadel som passar Freyja perfekt.
    Synd bara att du fick tillbaka "låget". Hoppas att Ben och Jerry hjälpte. Kram Eva

    SvaraRadera
  3. *kramar också om* Tur vi har våra underbara hästar som kan för stunden få oss att må lite bättre.
    Kram igen

    SvaraRadera
  4. Nu ska vi inte känna oss låga här inte...det är ju trots allt snart jul och ny sadel på väg. Goa hästar att njuta med i naturen och för att inte snacka om de goa vänner som du har. Tja inte glömma oss bloggvänner också :)

    Jag vill också ha en ny sadel....

    SvaraRadera
  5. Vad kul med en ny sadel Madde! Ben o Jerry låter inte illa heller ;) Hoppas du piggar på dig, kram Lisa

    SvaraRadera