02 december, 2009

Kallt!

Idag var det kallt o uschligt, så jag såg framför mig en kväll under filten framför TV'n. Någon bra film och en stor latte... Så blev det inte.
Det blev ridhuset istället. Vilket förståss inte var fel alls. Red barbacka idag igen (har ingen sadel som passar) och Freyja var mjuk och lydig i alla gångarter (utom galoppen, men jag jobbade inte så mycket på den heller eftersom jag är en fegis ;))
Traven gick kanon och tölten överlag bra takt.
Ett ridpass som gav extra energi. Hon är så rolig o rida nu när sommarmagen är borta och hon inte har en sadel som klämmer.

Jag hoppas jag hittar en sadel på lördag som gör att hon fortsätter kännas så här mjuk. Älskade härliga häst!

Tack för en trevlig kväll tjejjor!!
:)

4 kommentarer:

  1. Tack själv. Vi var sådär duktiga på kadrilj ;)

    SvaraRadera
  2. Låter härligt, och visst är det mysigt att rida barbacka! Att inte galoppera så mycket barbacka är dock inte fegt, utan smart tycker jag :-)
    Lycka till med sadelletandet!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker vi (jag och Madde) skötte oss utmärkt där bakom er andra ;)

    SvaraRadera
  4. Fegis tror jag knappast däremot som jag personligen, försiktighetsåtgärds människa. Om det nu går att kalla det så...
    Lycka till att hitta en sadel som passar. Bara det är ett helt företag.

    SvaraRadera