27 april, 2009

Helgen...

Det har varit ännu en häktiskt helg hemma i Sverige. Underbart väder och massor av roligheter.
I lördags var det ridlektion och dagens mission var galoppfattningar. Jag fick börja med "mjuka" och samling. Sen var det full fokus på min sits, hållning och kropp i största allmänhet.

Ibland går det jättebra med galoppen, ibland inte alls. Vi försökte hitta några "knep"
Jag tror vi fick till det tillslut. Om inte annat så fick både jag och Freyja jobba en del, vi var båda genomsvettiga efter passet.

Två potentiella hyresgäster var uppe och kikade när vi red. Hann inte prata med dem så mycket men dom verkade trevliga. Dom kommer väl och sommarbetar hos oss till att börja med vad jag förstår. Kul! Välkommna!

Sen hem - städdag i området. Jag missade alltihopa, vilken osis ;)
Sen kom mamma över så vi gick på tivoli alla fyra. Rasmus vägrade äta "bommul" så stackars jag fick äta upp allt *hehe* Stackars mig. Sen åkte vi lite radiobilar och karuseller.
Radiobilarna var kul tills alla började krocka på oss, då ville Rasmus inte vara med längre så jag gjorde mitt bästa för att ratta runt alla barnen.

På söndagen var jag uppe tidigt och stack ut en sväng i skogen (efter jag hade fodrat då) jättemysigt! Vi testade några passläggningar på sättra rakan. Ena hållet går bättre än det andra. Men jag tror några vart riktigt bra. Jag försöker verkligen att lägga henne med sitsen. Oj vad svårt det är :)
Sen var jag, mamma och Rasmus på centrum. Hann inte handla så mycket dock för vi fick springa iväg på husvisning.
Jag skulle bli hemskt glad om mamma flyttade till väsby. Oh ja, det vore the dream!

Jag smet ner igen till centrum när mamma hade åkt och köpte mig lite nya skor. Sommarskor! :D

Sen var det typ dags att åka igen. Och jag råkade köpa en ny grej på taxfreen - en ny addiction - Clarins Hand and nail treatment cream.
Ojoj, många nya dyra vanor har jag lagt mig till med.

Tur jag har många kollegor som reser i jobbet ;)

Nu, dags att jobba igen...
Kramisar!

3 kommentarer:

  1. Du kommer vara snyggare än snyggast om ett tag, med alla dina krämer och fix :)

    SvaraRadera
  2. Såklart!
    Kommer bli übersnygg som man säger här i tysklandet ;)
    Puss

    SvaraRadera
  3. Härlig helg du verkar ha haft, skönt att du får vara hemma snart :)

    SvaraRadera