30 april, 2009

Nu har det börjat - på riktigt...

Nu sitter vi och tankar ner alla öppna order i gamla systemet. Det är stängt nu. Inga fler fakturor varken in eller ut. Inga fler order eller leveranser.

Nu ska allt flyttas till nya systemet och sedan dubbelkollas och dubbelkollas och dubbelkollas igen.

Jag var precis och fick aggretionsutbrott på HQ teamet på plats. Ett program vi MÅSTE ha som jag har fått ok på redan i oktober. Det fungerar fortfarande inte som det ska. Det är ett av våra absolut viktigaste arbetsverktyg. Jag har tjatat på dom flera gånger i veckan om att det inte fungerar. Skickat om spec'arna om och om igen. Inget har hänt.

Tydligen hade dom sagt till vår IT manager att det bara var o glömma, dom hinner inte nu... Då flippade jag och var lite arg. Och plötsligt! Vips! Konferenssamtal till Korea, upprörda Koreaner pratade med varandra. Jag tror dom var osams.
Sedan vips, så sa den högsta projektledaren från HQ (iaf han som är på plats här) att dom gör om det nu, migrerar till testsystemet i morgon, jag kan testa igen då.
Mohahahaha!

Nå ja, vi får väl se om dom lyckas den här gången, men det känns bra just nu i alla fall.

PoK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar