13 april, 2009

Jag vet...

... Jag är verkligen usel på att blogga nu för tiden. Tidsbrist och solsken är en dålig kombination tillsammans med en blogg.

Jag har varit hemma i 10 dagar, 10 !!! Helt underbart!
Nu sitter jag dock och grämer mig för jag vill varken packa eller boka taxi till i morgon bitti.

Veckan och helgen har varit toppen! Det är verkligen vår här hemma också! Freyja verkar "repa" sig snabbt efter min frånvaro. Redan i lördags gick det lättare att rida. Hon lyssnade bättre och låg inte lika tungt på bettet som hon gjort senaste veckorna när jag bara hunnit rida 1-2 dgr / vecka.
Det var lektion och det gick väl ganska bra. Rätt bra trav till och med ibland. Övning ger träning - eller vad är det man brukar säga? ;)

I söndags var planen en längre mystur i skogen med bästa Annica och Stjarna. Det blev dock en normalkort tur eftersom jag inte vågade rida på så mycket med en halv sko :( Hur tappar man en halv sko!? Jag har aldrig, under alla mina år med hästar, hört talas om eller sett en häst som tappat en halv sko.

Ingen av de jag pratat med heller. Mycket irriterande.
Svärmor skulle se om hon kunde få tag i Tony så han kunde fixa en ny innan nästa helg.

Idag var jag uppe och böjde och bände lite på volten med Freyja och den halva skon. Det gick rätt bra när hon väl släppte i sidorna. Vi har börjat träna på sluta och jag tror vi äntligen börjar få till det ;)

Näe, jag måste väl gå och packa den där chockrosa resväskan som blänger på mig från golvet.

Jag kommer hem på fredag igen.
Kramisar!

Ps. Jag hoppas att jag fastnade på någon av bilderna som Chris tog i fredags, för då kanske jag kan bjuda på en färsk en rätt snart. Ds

3 kommentarer:

  1. Fy för att åka iväg igen.. Men snart är det över, du får tänka på det. Hare jättebra tjejen och kul att du hann blogga lite :o) Kram!

    SvaraRadera
  2. Kul att du visade lite livstecken... Du är verkligen jättedålig på att blogga :P

    Hoppas oxå att du men även att jag fastnade på något av korten...

    Du, det är ju redan tisdag, du är snart hemma igen :)

    SvaraRadera
  3. Haha, jaa, min förra kuse lyckades tappa halva skor flera ggr, ksk t.o.m. han jag har nu? Minns inte nu mera om det hänt honom...

    SvaraRadera