24 maj, 2009

Lektion

Eftersom det hintas om att jag är dålig på o uppdatera får jag väl göra det.

Igår var det dags för lektion igen. Fröken Anna fick jobba hårt då det var typ 9 ekipage som skulle rida. Jag hade bokat upp mig för privatlektion och låg som andra ekipage.

Freyja, brunstfian, verkade vara lite stel i ryggen till en början, men det märktes ingenting när jag red. Så jag antar att hon gått och tiggt kärlek lite för mycket i hagen ;)

Red på volt, flytta ut, flytta in, ut med rumpan osv. Sedan tölta lite. En aning grisepassig och ofokuserad till en början men det blev bättre.

Fick beröm för galoppen, fick beröm för traven och enligt fröken Anna har Freyja börjat sätta sig ordentligt på rumpan nu.

Snygg nacke hade fick vi också som spontankommentar. Och då var det nog inte min nacke hon pratade om :P

Näe, nu ska jag nog ringa bästa Annica och se om hennes man har vaknat, inte för att min har gjort det men ändå...
;)

Pussen

3 kommentarer:

  1. Ni är ju jätteduktiga :)

    SvaraRadera
  2. Härligt med brunstperioder...här brunstar alla fjollorna

    SvaraRadera
  3. Kul med lite nytt i din blogg Madde :) Roligt att det går bra också med Freyja :)

    SvaraRadera