14 september, 2009

Carro kurs

Så var det dags för heldagskurs för Carro igen. Med lite bättre självförtroende hoppade jag upp på Freyja vid kvart över 8 tiden. Böjde och bände och mjukade upp lite innan Carro kom.

Vi pratade lite om poängen från tävlingen och Carro kikade lite på hur Freyja gick i traven och tölten. Sen kom själva förbättringsarbetet. Det blev tölt på volt och flytta utåt i sidled. Aktivera bakbenen mer genom förvänd öppna och sidoförflyttningar på volt.

Sidförande när hon biter sig fram i bettet. Märkligt att det där bara fungerar när det står en instruktör i mitten, när jag är själv får man aldrig den sidförande att fungera så hon släpper bettet...

Sen den klassiska "Korta tygeln - böj på armbågarna - fall inte frammåt - Sitt på rumpan!"

Det kändes rätt bra i alla fall och takten i tölten var bra för det mesta och jag fick till lite 5,5 poängs trav. Mera muskelträning på bakbenen, men sen får jag inte glömma bogarna som Anna så snällt påminnde mig om.
Tänk att det ska vara så svårt o träna flera saker samtidigt?

Hoppas skorna i torktumlaren är torra snart för jag är trött o tänkte somna på den här sidan midnatt ikväll :)
Kram kram!

4 kommentarer:

  1. Det såg jättefint ut på kursen, särskilt de förvända öppnorna :) Har du sett att Mona lagt ut bilder på fb?

    SvaraRadera
  2. Näe? Har hon? Kul! Måste kika! :)

    SvaraRadera
  3. Jag säger detsamma. Varför funkar det när det står en instruktör i mitten. Igår var T som en pinne och grymt passig, men det är bara på det igen på onsdag :)

    SvaraRadera
  4. Inga-Lill> Visst är det skumt?

    Jag får väl ge mig på det på torsdag, får vänta till hon har nya skor i bak...
    Hon kan gått behöva några dagars semester...

    SvaraRadera