20 september, 2009

Skogstur med hopp

Idag var vi ute i skogen, Inga-Lill, Annica och jag. Planen var o träna Freyjas och Thrainns pass, men med Freyja gick det sådär. Trots att Anncia var snäll o låg i galopp brevid så ville Freyja antingen rolla eller trava?!
Var har den här viljan att trava kommit ifrån? Jag förstår ingenting! Kan det vara för att jag alltid blev så lycklig varje gång jag fick till fler än tre travsteg på raken? I så fall ska jag bli övertydlig med att visa hur lycklig jag blir när hon är ren i takten i tölten ;)

På vägen hem från passrakan kom en perfekt hoppstock mitt på stigen och Freyja hoppade nog med en dryg halvmeters mariginal.
Kul var det i alla fall och strålande vackert väder.
Snart är lilla toaletten klar här nere så då är det väl dags o åka iväg o äta lite, jag tror det blir Märsta idag :)
Kram kram!

13 kommentarer:

  1. Tack för en mysig tur.
    Hoppas maten är god! :)

    SvaraRadera
  2. Mm... hoppas jag med ;) O tack själv! <3

    SvaraRadera
  3. Får också tacka. Ja hopp över stock blev det med besked :)

    SvaraRadera
  4. Du får säkert till passen vad det lider, ni har ju två veckor till att träna :)

    SvaraRadera
  5. Inga-Lill> :) Tack själv! den där stocken bara dök upp bakom hörnet och vips flög alla hästar över :)


    Lisa>> Jag har faktiskt ändrat till fyrgång på både SM och Dis ;)

    SvaraRadera
  6. Lisa>> ja, det lär väl förhoppningsvis gå bättre än femgång iaf ;)

    Annica>> eller hur!? Coolt ska det va *fniss*

    SvaraRadera
  7. *ler*
    jodå visst är det så..
    Åkte förbi där ni tydligen håller till. Verkade ju skitmysigt runt om. :D

    å du.. hålle en tumme åt mig imorgon. Ska ringa en ridskola å kolla lite. :D

    SvaraRadera
  8. Nu testar jag om det blir någon bild :)

    SvaraRadera
  9. Pfyrix>> Absolut! Ska hålla en tumme, vad vill du att jag håller för? Att du inte ska bli kär i alla hästar? ;)

    Inga-Lill>> Så fint så fint! :)

    SvaraRadera
  10. näää att dom har plats å att jag inte är för stor ;)
    Vill så gärna börja ju... :D
    Kommer inte bli kär i alla hästar men kommer säkert hitta många som kan bo hos mig.;)

    SvaraRadera
  11. Anonym/Pfyrix>> Ok, jag ska hålla tummarna ;)

    SvaraRadera