18 februari, 2010

Osteopatbesök

Idag kom Osteopat Cindy på besök till Freyja. Det klämdes och drogs och knakades och masserades.
Kortfattat kan jag säga att jag tror Freyja uppskattade en del saker mer än andra. Och jag tror att jag såg skillnad när Cindy försökte visa mig...

Freyja satt fast höger bak, precis som vi anat ett tag. Sen hade hon något nedsatt rörlighet i övergången mellan bröst och ländrygg (rest av gamla sadeln?) och även något nedsatt rörlighet mellan kota C3-5 på höger sida.

Det som var skönt att höra var dock att inget av detta satt särskillt hårt utan var lätt korrigerat. Så Cindy trodde att hon inte skulle behöva komma ut igen. Men om jag känner av det här igen får hon såklart komma på stubben...

Cindy trodde Freyja nog var en tydlig häst som visade ganska snabbt när det var något som inte var bra. Vilket kan vara både bra och dåligt såklart. Bra eftersom man får en chans att korrigera / behandla i tid. Mindre bra eftersom man kan bli ganska less om det är mycket som stör henne. Men det är det ju som tur är inte.
Det känns mer skönt o veta att jag har en häst som säger ifrån om hon har ont eller om sadeln är obekväm. Jag är tacksam för det :)

I morgon ska Freyja skrittas och sen lördag söndag "lätt" ridning. Dvs skritt, trav och galopp. Men ingen press utan mer "joggning".
Cindy trodde inte heller att det skulle vara ngt problem för mig att ha sitsträning på söndag så länge jag inte pressar Freyja utan låter henne jogga på medans jag försöker sitta kvar ;)

Nu är det sängen som gäller!
Hoppas du haft en bra dag!
Kram!

4 kommentarer:

  1. Vad skönt att det inte var något allvarligt, men att hon ändå hittade något som gick att rätta till
    :-)

    SvaraRadera
  2. Vad bra att det inte var nåt stort! Nu är både du och Freyja snart i värsta toppformen!
    Lotte

    SvaraRadera
  3. Skönt att Freyja nu kommer bli rörligare igen. Jag lovar att bara plåga dig på söndag! :)

    SvaraRadera
  4. Skönt att det var något "lätt".
    Kramisar

    SvaraRadera