02 februari, 2010

Scenario

Madde håller i handtaget till ridhusdörren, Annica precis bakom. Båda lurviga islandshästarna har dom med sig. Madde har öppnat dörren ca 20 cm.
Bakom dem hörs en röst "Oj, var ska ni?"

Det var många roliga svar som fladdrade genom huvudet innan vi svarade det uppenbara. "In i ridhuset..."

Det tyckte inte storhästmänniskan var bra tajming för henne, hon skulle ju visa sin livrädda häst den nya plyfaskivan i ridhuset. Att ha två islandshästar där inne blev nog för mycket för den stackars hästen. I alla fall om man frågar matten.

Storhästen verkade ta det hela med ro tills matten började "Såååå ja gumman, det är inte faaaaarligt... det går jättebra... duuuuuttig tjej..."
Jag kan tänka mig att hästen undrade vad som var läskigt. Men när matten försiktigt ledde hästen mot sargen tillsammans med en ström av lugnande bebisord förstod hästen att det var något konstigt där på sargen. Ja, mycket riktigt, det fanns en liten kant där, mörkare än tidigare. Plyfa? Oj, är det farligt? Behöver jag vara rädd för det?! Ojojoj, bäst o kolla noga här och ta det varligt. Som matte håller på så äter den nog hästar som mig.
Fast... dom där små verkar inte veta om att det är farligt!?

Tänk att både hästen och matten överlevde den nya plyfaskivan längst ner på sargen, och att inte en enda islandshäst attackerade dem!? Det är ett mirakel! ;)

Näe du Annica, nästa gång får vi nog hitta på ngt farligare. Tror du vi får med oss hästarna genom nästa dörr och upp för spiraltrappan? Den till cafeterian, har dom morötter tror du? Det kunde ju vara nått... ;)

Kram!

2 kommentarer:

  1. Ha ha, jag känner igen mig själv från storhäst-tiden.. Men det slutade jag med efter ett tag med stora hästar då jag upptäckte, precis som ni gjorde, att hästar blir mer rädda när man "daltar" med dem

    SvaraRadera