18 augusti, 2010

Bra kväll! :)

Ikväll gick det bra! Fortsatte med den snipiga dressyrtantens övningar från förra veckan. Hoppade över tölten helt o hållet i början och koncentrerade mig på skritt och trav. Växlade med lite galopp för nöjes skull. Först i slutet på passen tog vi tölten och jo minsann! Det var lite lättare att böja henne i höger varv!

Tempoväxlingarna i tölten piggade upp henne som vanligt och jag tror det är bland det roligaste hon vet... Kanske för att hon där uppepå oxå tycker det är skitroligt.

En toppenkväll helt enkelt - en sån där när man känner att det nog var lite bättre än sist jag red, och ytterligare lite bättre än gången innan det. Hoppas på samma framgång i morgon. Men så länge det inte går bakåt är jag nöjd!

Dock har jag lite beslutsångest om jag ska byta till vänster varv även på Stormur Höst Lätt... Ska grubbla lite och kolla när sista datum att byta varv är.

Kom hem lagom till Medium idag så nu ska jag kolla vidare på det - Reklamen är slut.
Kram!
:)

4 kommentarer:

  1. Snipiga dressyrtantens övningar verkar bra :)

    SvaraRadera
  2. Hejja Hejja Hejja!!

    SvaraRadera
  3. Vi hade en bra kväll båda två minsann :) Ni var kanonfina!

    Undrar om man ska försöka få en "dejt" med den snipiga dressyrtanten någon gång... vet inte om jag vågar :P

    SvaraRadera
  4. äh... hon bits bara lite... inte så hårt... :)

    SvaraRadera