26 augusti, 2012

Chockar lite...


Med inlägg 2 dagar i rad...

Idag var det ju ovalbaneträning på schemat och det började kanon med lättlastad älskling :) mindre än 1 min tog det att få henne på släpet! :)

Träningen gick ganska bra... tappade henne till trav 2 gånger när jag red programmet. Jag måste träna på o hitta ett tempo vi orkar hålla. Traven var helt ok o galoppen lika så.

Det är den där tölten... med högre tempo blit hon luftigare men lite längre... i det korta tempot orkar hon inte mer än 1 1/2 varv... och det kan ju räcka... men om det drar ut på tiden... :/

Jag får träna lite mer under veckan.

På hemvägen tog det typ 2 min o få henne på släpet, helt klart godkänt!!

En toppendag ur hästsynvinkel mao :)

Regnet o min spruckna skärm solkar bara dagen lite... knappt värt o nämna :)

Kram!!

4 kommentarer:

  1. Ja, nog blev man chockad alltid ;)
    Håll kvar känslan nu och fortsätt blogga...
    Kul att det går bra med Freyja och att du/ni är på G igen. Ses till helgen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ujuj, jag ska försöka :)
      Syns på lördag!

      Radera
  2. Jätte kul att du kommit igång igen och jag plågar dig gärna ;)
    Roligt att det gick bra med både transport och ridning. Bara att fortsätta nu när flytet har kommit igång! Kram Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dina lektioner är så sjukt givande!! Ser fram emot o bli lite plågad imorgon ;)

      Radera