03 juli, 2009

Bra stallkväll igår! :D

Ja, igår var en helt fantastiskt bra stallkväll. Jag och Inga-Lill stack ut på E4'an en sväng och sen tränade jag på att lägga pass på rakan brevid vår väg, Inga-Lill coachade för glatta livet :). Den går rätt mycket uppför så det gick inte sådär jättebra. Freyja tyckte inte alls att hon ville lägga pass där. Hon blev tjofflig o vinglig och rollade massor eller valde ökad tölt istället.

Så för att jag skulle få känna hur det verkligen ska kännas fick jag låna Þrainn. Shit! Jag säger bara SHIT!! Jag höll på att flyga av när han la sig i passen. Jag var inte alls beredd på accelerationen! Jag kände mig jättetaskig för jag drog honom förmodligen en hel del i munnen innan jag återfick balansen.

Jag fick prova igen, en lite längre sträcka och nu var jag beredd. Jäklars vad han sprang!! Mitt linne fladdrade upp och jag trycktes bakåt av fartvinden. Skitroligt!! Nu vet jag hur det verkligen ska kännas!
Det blir mera träning för Freyja kan jag säga, för hon är inte ens i närheten! ;)
Tack för lånet Inga-Lill!

Sen fixade snälla Åsa ett lokalt regnväder på stallbacken som jag och Freyja stod i en stund. Vi behövde båda svalka av oss lite och det var jätteskönt!

Sen stod lastträning på schemat igen och det gick helt otroligt bra. Jag är så glad!! Studsade iväg och bad Inga-Lill och Mite att komma och kika. Dom tyckte också Freyja var jätteduktig :D

Sen var jag duktig och smorde sadeln också. Kanske borde jag ha tagit tränset när jag ändå höll på, men det tänkte jag inte på.

Jag var rätt trött när jag stupade i säng vid kvart i tolv igår, men jag var jättenöjd och upprymd med kvällen.

Och vet ni vad? Idag kl 15:00 *PIP* går jag på semester! Shit vad skönt det ska bli!!!

Kram kram!

6 kommentarer:

  1. Jag vill också ha semester, måste jobba en hel vecka till...
    Det gick ju kanon med lastningen igår. Ni var sååå duktiga. Syns ikväll :-)

    SvaraRadera
  2. Spännande Madde, jag tror Hrisse skulle göra sig bättre i 5-gång än 4-gång så jag tänker gå nån passkurs framöver, kanske vi kan göra sällskap? Det verkar jättekul me "riktig" pass. :) Skönt att lastningen går bra, har du träffat gurun någe mer?

    SvaraRadera
  3. Annica>> Mm... Skitroligt! :D

    Inga-Lill>> Tack! :) Mm... syns förmodligen ikväll annars i morgon bitti :)

    Lisa>> Kanske kan vi det! Det är roligt o gå kurser! Men Freyjas pass är mesig jämfört med Þrainn's :)

    SvaraRadera
  4. Jättekul att du kan lasta nu. Tänk vad fort det gick.
    Det där med pass låter väldigt kul.
    Vi ses imorgon!

    SvaraRadera
  5. Heja heja, det blir väl femgång imorgon! Kör hårt och lycka till! Jag håller mig hemma och pysslar om mina två gulliga hästar, men jag håller tummarna för alla jag känner!
    Lotte

    SvaraRadera