08 juli, 2009

Surt sa räven...

Ja, surt är det. För första gången har jag fått en bot för en trafikförseelse... :(
Jag hade satt mina ods på att om jag fick en sådan skulle det ha varit för fortkörning, men inte. Jag fick en bod för körning i bussfil :(

Jag åkte fel när jag hamnade inne i stan, Humlegårdsgatan och farbror Haffa hittade mig snabbt och kröp bakom mig. När jag väl lyckats ta mig från bussfilen (instängd av heldraget) kom jag äntligen in på Kungsgatan där jag smet in till kanten och plockade upp mamma (oups, det fick man inte göra för det var bussfil/busshållplats) Sen när jag skulle ut på Sveavägen ginade jag visst över heldraget och då kom blåljusen på.
1000 kronor fattigare. Surt sa räven men jag får väl trösta mig med att åtminstonde den ena polisen var snygg...
Det är bara o betala o se glad ut även om jag kan tycka att dom kunde ha släppt igenom en förvirrad vilse lapplandsväsby bo.
(Dom nämde även att om jag varit en turistande skåning hade dom släppt mig utan böter, men jag hittar nog lika illa i stan som en sån)

Nu ska jag frossa i bilder från världens bästa Elli!

2 kommentarer:

  1. JA, sånt är surt!! Kunde du inte försökt snacka skånska?? Gråta en skvätt kan också hjälpa ibland :-).

    Jag vill också frossa i bilder, skynda dig att ladda upp några. Vi ses.

    SvaraRadera
  2. Trist utgift så här i semestertider. Men du har i alla fall körkortet kvar :)

    SvaraRadera