31 juli, 2009

Semesterblogg... eller brist på?

Nu är jag hemma från dalarna igen, har varit där i fem härliga dagar. Sonen har fått gosa med mormor och kusinen och jag har mest glidit omkring och hållt ett öga på honom.

Kom hem strax efter 17 igår till byggplatsen som påminner om mitt hem. Här bilas det golv och målas dörrar för glatta livet. Hoppas att vi snart har en toalett som fungerar på bottenvåningen också :)

Rusade iväg till Sigma för att käka middag med Annica och hennes familj, sen rush upp till stallet. Har haft en del hästabstinens sen jag åkte.

Åh, jag red i lördags tog vi oss över träbron!! Jag var så nöjd!! :D

När jag kom upp till stallet lånade jag Annicas stång för o se hur det funkar på Freyja. Alla gångarterna utom tölten kändes jättebra. Jag tror att stången gör att hon går för djupt i form i tölten så den blev mest passig.

Där emot tror jag att stången är bra för mig att rida med, för jag blir så otroligt fokuserad på min hand. Och som sagt, traven var det inget fel på :)

Nu ska vi iväg till sörab och sen kika på kakel, klinkers och sånt till toaletten. Elli är i stallet idag och jag längtar redan till i morgon :)

Kram kram

5 kommentarer:

  1. Kul att den fungerade för dig, stången alltså. Det är lite samma för mig. Men för mig blir S lite för låg i formen och vi blir då travtaktiga ;) Och handen och sitsen allt blir mycket bättre på mig känns det som...

    Vi ses på söndag!

    SvaraRadera
  2. Fick just ett köpbehov, har ingen islandsstång... Men jag rider ju bara lättävling än och där får man ju inte ha dem.

    SvaraRadera
  3. Annica>> Mm... Vi bidde passigare än vanlig vi :)

    Eva>> Jag har oxå köpbehov, har inte heller nån men jag tror jag måste skaffa en :)

    SvaraRadera
  4. Vore kul att testa :-). Men vad roligt med bron Madde, nu är det inte många jobbigheter kvar...
    Boxen fixar du ju lätt som en plätt 15-16 aug.

    SvaraRadera
  5. Inga-Lill>> Mm... Blir bra boxträning med 3 hästkompisar till i samma stall :)

    SvaraRadera