16 juli, 2009

Underbara semesterdagar

Det är härligt med semester! Till och med sonen har kommit på att vi är lediga och sover till nio...
Både igår och i dag var vi på hasselbadet och plaskade med Annica och hennes syster. Ja, alla barnen var ju med också förståss.
Det är härligt svalt och tokmysigt att vara där. Det enda som är lite surt är att det inte finns ngt riktigt att äta där, godis eller billys. Så vi har haft med oss pannkakor och sylt o stoppa i barnen. Det funkar ju förståss :)

I eftermiddags var jag ute i skogen med Inga-Lill och passtränade lite. Hon hade lite ideer och förslag på hur jag ska få den bättre. Jag tror att nyckeln ligger i farten. Freyja har en rätt ok pass, men hon har lite för dålig fart för att få det där riktiga svävet. Och om jag låter henne få upp farten i galoppen är det svårt att lägga henne i pass. Vilket blir ett litet moment 22.

Jag ska träna lite mer explosivitet så hon får upp ordentlig fart på 3 galoppsprång, sen träna läggningar.
Såklart kommer jag fortsätta lägga pass på lämpliga ställen för att även träna läggningarna, men inte bry mig så mkt om att det inte är helt rent. Det blir bättre med högre hastigheter sen.

Tack Inga-Lill för alla tips och råd! Och såklart för att jag fick träna lite på Thrainn igen :D

Hoppas på sol i morgon och mera bad. Kanske kan jag också komma ihåg och hämta det där jävla kylskåpet jag köpte i februari.

Ska kolla klart på NCIS nu och sen bära upp sonen till sängen.
Kram kram!

5 kommentarer:

  1. Roligt, ni får snart kläm på det där :)

    SvaraRadera
  2. Tack själv för en trevlig träningskväll. Nu ska jag gotta mig i alla böckerna :-).

    SvaraRadera
  3. Låter mysigt med bad!! :D Jag tänkte ta semester nu, ska friskförklara mig på jobbet. Nu är det bara förkylning så nu överlever jag =D

    Hare bäst tjejen *pussar å kramar*

    SvaraRadera
  4. Ja det är härligt med semester, tänk om man kunde ha en sådär 6 månaders semester?
    Eller varannan månad?
    Eller kanske hela året?
    Roligt att det går bra med passen. Lycka till

    SvaraRadera
  5. kul att det går bättre med passandet.
    Har nu ändrat... *rodnar lite passande*

    *mouhaha*

    samsungs skåp är snyggast... punkt. :D

    kramis på dig och semester är underbart.

    SvaraRadera