15 juli, 2009

Semester...

Ja, här semestras det för glatta livet. De flesta dagarna spenderas hos "nästangrannarna" och umgås med Annica och titta på när gubbarna jobbar. Kvällarna i stallet såklart. Ingen semester för Freyja inte. Då blir hon på tok för tjock. Hon kan få lite semester i höst när vädret är äckligt.

Ikväll var jag ute i skogen och tränade på - passen såklart!
Jag tänkte jag skulle få poäng av alla domare i passen nästa gång.

I finalen sist fick jag iaf poäng av två :) Mycket nöjd med det eftersom det var dubbelt så många mot var det var i uttagningen.

Det känns som om Freyja börjar hajja grejjen lite mer nu. Nu ska vi bara få till lite mer fart! Jag tar varenda chans jag får o lägga pass. Är raksträckan jämn o fin och mer än 20 meter lång passar jag på *fniss - gud vad dålig ordvits*

Sen surrade jag med Maja en stund i stallet och visade Freyjas framsteg med transporten. Jag funderar på om jag ska börja träna på att skicka på henne nu... Ja, kanske det.

Sen måste jag även skriva ner att jag lyckats få till lite framsteg med spolningen!! :D I lördags fick jag spola Freyja på halsen och bogen och över ryggen. Under magen och på rumpan var fortfarande inte kul. Men jag passar på när det är varmt o äckligt så hon kommer på hur mysigt det är. Hon älskar ju o bada... Det är bara en tidsfråga.

Sprayning med flugspray går väl ok, men för det mesta borstar jag på den. Sen är det som Annica säger - "bara" boxträningen kvar. Har inte kommit på ngt bra där än men det ger sig.

Kanske får det bli som Malin sa, stänga in henne i en "säker" box och låta henne vara där tills hon lugnar ner sig... Vet ju att en natt inte räcker... Kanske ska försöka hyra boxplats någonstans i en vecka eller så...
Asch, vi får se vad vi kan hitta på...

Nu ska jag nog ta o krypa ner i sängen. Morgondagen spenderas nog också på andra sidan dungen...

Kram kram!

7 kommentarer:

  1. Vilka framsteg, med spolning, transport mm. Kul!

    Jag har en liten idé ang. passträningen och hänger gärna med ut någon kväll. Jag har ju mest varit uppe på dagarna i stallet. Men imorgonkväll (torsdag) åker jag upp. Vad sägs om en date då?

    SvaraRadera
  2. Ja, det är rätt - träna passen. Lite men ofta..
    Inte visste jag att Freyja var så bökig med olika moment, spolning, lastning, box.. Det är bara att repetera, det enda som oftast funkar. Och inte visa några utvägar utan enda utvägen är att göra som matte vill..

    SvaraRadera
  3. Inga-Lill>> Its a date! :D Vilken tid?

    Anna>> Jo då, hon har lite åsikter om en hel del... Mycket för att hon inte är van. Hon har aldrig stått på box, 2 nätter i hela sitt liv... Förutom de tre första i hennes liv... Så det tycker hon är jättejobbigt. Det andra är lättare o träna.

    SvaraRadera
  4. Dumma den här som inte sparade min kommentar...
    Jätteduktig tjej som blev spolad, jag såg er nog i ögonvrån :)

    SvaraRadera
  5. Vi kan väl höras under dagen om en tid imorgon!

    SvaraRadera
  6. Vad kul med en massa framsteg! Vad gör hon när hon hamnar i boxen?

    SvaraRadera
  7. Inga-Lill>> Absolut! Ju tidigare ju bättre dock. Micke tycker visst han ska på bio :P

    Linda>> Egentligen inte så mycket (i en "säker box") mer att hon blir stressad och går runt runt runt...
    I en mindre "säker" box hoppar hon ut om hon får chansen...

    SvaraRadera