15 december, 2010

Lite kort...

Det gick jättebra på kliniken igår. Freyja är frisk nu så nu börjar den 7 veckor långa igångsättningen.

Hon var jättefin i benet och rörde sig bra. Härligt!! <3

Vi fortsätter promenera en stund men vi lägger även in en stunds utevistelse på dagarna. Hur länge beror helt o hållet på hur hur hon sköter sig. Hon får såklart skutta och bralla liiite, men om hon får tokflippen åker hon in i boxen igen :)
Idag fick hon stå ute i flera timmar och mysa i solen. Hon var jätteduktig och brydde sig inte ens när hästarna från den andra hagen red iväg. Dutti ponny!

På kvällen sen var det promenad i kylan som vanligt. Det börjar bli lite tradigt eftersom jag bara går fram och tillbaka mellan stallet och Mickans hus. Men jag har ingen lust och ge mig ut på några längre promenader då jag inte vet om hon tänker hålla sig i skinnet och varken jag eller Freyja hittar så bra i krokarna.

Ett par veckor till blir vi kvar hos Mickan innan hon får flytta hem igen. Jag funderar på om jag ska börja hämta lite hösilage och vänja in henne på igen så inte hennes mage får en chock när hon kommer hem igen.

Det är förresten helt galet hur fort tiden går, det är snart jul!! Och appro på det, så skulle ju jag gå o lägga mig tidigt ikväll, jag är ju helt slut!!
Så, nattis kära vänner, nu ska jag sova!!
// M

3 kommentarer:

  1. Vad härligt att höra! *kranar*

    SvaraRadera
  2. Å, va härligt! Lycka till med igångsättningen och ta det lugnt i halkan!
    Kram Karin J

    SvaraRadera