17 februari, 2011

Jo då!

Jo då! Full av energi åkte jag upp till stallet igår. Bestämde mig för att fortsätta köra på "kul och mysigt linjen" så jag slängde mig upp barbacka på min söta ponny och började med att försöka lösgöra henne i nacken. Rakt spår och bara ställa lite i nacken åt ena hållet och sen åt andra hållet.

Jag försöker i möjligaste mån undvika böjda spår till en början så det känns som en bra start med nacken.

Freyja känns så härligt possitiv när jag rider så det är faktiskt synd och skam att jag inte sett till o pallra mig upp till stallet.

Vi tränade inte så där jättemycket varken på samling eller lösgörande. Dock travade vi en hel del, och gjorde ett gäng galoppfattningar. Freyja svarar fint på hjälperna och känns överlag rätt mjuk och trevlig.

Galopperna går faktiskt bättre nu än innan hon var skadad. Nästan alla vänsterfattningar blev rätt, härligt! Höger är det "som vanligt" inga problem med.

Ikväll är planen att den elaka dressyrkärringen i mig ska drilla mitt "bonusgudbarn" i lättridning på Freyja :) Hoppas hon inte tycker jag är allt för hemsk! :D

Kram kram!

3 kommentarer:

  1. Vad härligt! Nu är det på rätt spår tjejen! Snart är du där å vinner tävlingar igen ;o) Kramen <3

    SvaraRadera
  2. Bonusgudbarnet lät i alla fall glad när jag berättade att hon skulle bli drillad ;)

    SvaraRadera
  3. Ammi>> Vad gullig du är :)

    Annica>> Vilken himla tur! :P

    SvaraRadera