14 mars, 2011

Sämsta bloggerskan...

... i världshistoien? Näe, kanske inte, men inte är jag någon bra bloggare nu för tiden...

Det finns kanske egentligen en del o skriva om, som hur jag sätter igång Freyja lungt och försiktigt och hur possitiv hon är till o jobba hela tiden.

Om hur jag provar lite olika bett nu för att se om jag kan få henne att sluta bita i bettet. (poängteras bör att hon gör detta främst på lösa tyglar, när vi jobbar biter hon nästan aldrig på bettet)

Jag provade Inga-Lill's KyraK bett i förra veckan, det gick bra första kvarten, sen började Freyja lägga tungan över bettet... Det slutade med att jag hoppade av och slutade rida för jag blev så irriterad. Freyja är fullt ridbar fast hon har tungan över bettet. Det är bara som om att man tappat servon, allt går mycket trögare..

Nu har jag lånat Linda's Bombers Bit, dock har jag bara skrittat ut en sväng i skogen med det och det gick finfint (om man bortser från allt otyg i skogen som skare och kvistar efter avverkningarna)

Idag var väl tanken att jag skulle ha ridit på det, men jag och Annica smet in till Mite och kollade på lite Sockan film istället så tiden drog iväg lite. Så när vi kom upp till stallet roade vi oss med att hjälpa vårren på traven genom att ta bort is på ridvolten. Vi hade hästarna till att knäcka iskakorna överallt och så kastade vi dom åt sidan för att förhoppningsvis snabba på våren lite :)

Sen hade jag ju kunnat skriva om att jag tränar lite på att skicka Freyja framför mig, på rakt spår med grimskaft... Det går faktiskt över förväntan. Nu längtar jag efter tid och väder för lastträning. Det känns ju lite som om jag har fått ett bakslag där... Men eftersom några av våra kära stallkamrater flyttat till andra håll och tagit med sig sina släp så finns det nu lite mer plats för sånna aktiviteter... Och det är ju bra om man nu ska hitta något possitivt i att dom "lämnat oss" :S

Nu är det i alla fall dags för mig att hoppa in i duschen. Jag hoppas att alla har haft en braig måndag!
Kram kram!

8 kommentarer:

  1. Jaha, Kyra K funkade inte heller :). Det är ju skitsmart det du gör med att skicka Freyja hit och dit.

    SvaraRadera
  2. Wohooo hon lever ;). Men ett blogginlägg imånaden är väl inte såååå illa? *hih*

    SvaraRadera
  3. Inga-Lill> Näe, funkade inte heller... :S

    Annica>> Nu tyck jag du ä kinkig!!

    SvaraRadera
  4. Jag tänkte precis skriv samma som Annica :)

    SvaraRadera
  5. Maria> Nu är du kinkig bara för du inte fick leka med mig på hela dan igår ;)

    SvaraRadera
  6. inspirerad av dig så provade jag att skicka in D när vi skulle åka och det gick sådär, han gick mer än halvägs sen vände han huvudet och frågade var jag skulle. sen fick han för sig att fanns scouter därinne så då var det bara för mig att visa att jag offrade mig och gick först... :) det måste jag också träna på!

    SvaraRadera
  7. Linda>> *haha* Tog du med dig scouterna från skogen eller? :P

    SvaraRadera
  8. Kvalitet istället för kvantitet, dina inlägg när du väl bloggar - är roliga att läsa, så det väger upp att de kommer mer sällan :)

    SvaraRadera