20 mars, 2012

Lektion och varm hov

I söndags red jag lektion för första gången på typ 100 år. Pia var snäll och förbarmade sig över oss. Freyjs och jag har ju länge haft issue med att hon inte gärna länger vänstersidan. Så, det fick bli fokus på lektionen. Det blev bättre men vi har en hel del att jobba med.
Roligt med lektion, jag behöver verkligen lite inspiration känner jag.

Igår kväll när jag kom upp och tänkte böja bort lite träningsvärk upptäckte jag att Freyjs var varm i vänster framhov. Ganska markant skillnad. Hon var dock inte halt utan mer difust ofräsch.
Tog ut henne och gick en stund, böjde lite fram och tillbaka innan jag longerade henne i trav i ca 5 minuter i båda varven. I höger varv ställer hon sig tydligt utåt och har ingen som helst lust att runda sig, medans i andra varvet går det hur bra som helst.

Efter longeringen kändes hon mer jämnvarm i hovarna, och inte alls lika varm som innan. Jag hoppas innerligt att det är något tillfälligt.

Stretchade henne lite och klämde och kände överallt efter longeringen och hon är varken svullen, öm eller varm någon annan stans på benet...

Vi får väl se hur hon ser ut ikväll.
/ M

2 kommentarer:

  1. Hoppas verkligen att det bara var något tillfälligt. Håller tummar och tår! Vi får höras av när jag kan komma och lämna fjäderboan oxå :D Och så kanske jag kan flirta till mig en Latte a la Maddi?? ;o) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såklart fixar vi en latte... Torsdagar är jag hemma? :P

      Radera