04 april, 2012

Nja...

Det känns sådär just nu... Fick massor av bra tips av fröken Pia här om veckan och det känndes som om det började ordna upp sig...
Sen tappade vi en sko och fick avstå från ridningen i flera dagar. Sen var hon odräglig med medryttaren så nu hade jag fokus på dressyrarbetet för den här veckan. I måndags gick det ganska ok men igår var det ren katastrof så fort jag bad om tölt.
Hon bet sig fast i tygeln, trängde ut från volten, slängde sig ner i trav eller kastade sig iväg åt motsatt håll mot vad jag ville...
Idag hade jag samlat nya krafter och hade siktet inställt på ett samspelt ridpass...
Men det ville sig inte, sen middag till hästarna gjorde att det hade blivit på tok för sent att rida så jag åkte hem istället...
Nu får jag bara hoppas att hon sköter sig med Elli i två dagar så jag kan ta nya tag på lördag. Jag skulle verkligen behöva en flerdagars "kom igång o bli samspelta igen kurs" någon som känner till någon sån eller har lust o intensivcoacha oss ett par dagar?? :S
Illa mår jag oxå... Skrutt... Går o slänger mig i badet och sen drar jag täcket över huvudet...
/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar