10 april, 2012

Nu så...

... Kanske det börjar ordna upp sig lite.
Har bokat en kurs i sommar, har bokat Akupunktur till Freyjs på onsdag.
Har ägnat halva påskhelgen åt att försöka låsa upp bogskrället.

2 ridpass med nästan bara framdels förflyttningar till höger o vänster för glatta livet.
Envist vägrat låta henne hänga sig på bettet...
Jag tog mig faktiskt till ridvolten på andra sidan vägen och jobbade lite där. Bara att komma ut från gården tyckte Freyjson var ett äventyr. Inte helt lätt att få fokus, speciellt inte pass nr 2 när det var två gudomligt söta skettisar på ridvolten :)

Igår red jag i hagen där underlaget just nu är kanon. Jag kom på att galopp är lösgörande så vi körde en kombination med konditionsträning och lösgörande. Galopp för nästan hela slanten. Mest i vänster varv då förstås.

Utöver det har jag ägnat påskhelgen åt pälsvård, skrapat av närmare 2 skottkärror päls. Inte för att det syns, men jag hoppas att Freyjs märker skillnad :)

Idag blir det nog hagen igen :) Det känns om om det börjar släppa lite nu! :D

3 kommentarer:

  1. Såg dig igår =) Kul att du vågar testa akupunktur, håller tummar å tår att det funkar :) Vad är det för kurs du ska gå?

    kramkram

    SvaraRadera