28 september, 2010

Kvällens ridpass...


Medans jag promenerar runt med Freyja ska jag passa på.o.skriva ner lite.funderingar...

Freyja har ju kännts.trött o.seg sista tiden, sådär så.jag nästan blivit deppig av o rida. Jag har fått driva fram varje steg hon tar och hon har kännts allt.annat än nöjd.

Idag stoppade jag i henne musli innan jag red och passade även på o slänga.på henne ett ländtäcke. Hon kändes som om hon kom igång snabbare idag och hon kändes lite mjukare än vanligt. Halvägs in i passet tror jag muslin satte in för helt plötsligt gick hon fram av sig själv!! Jag blev så himla glad så.resten av passet struntade vi i allt som stavas med takt och form och körde tölt och galopp.på långa tyglar. Jag log stort och Freyja hade bra resning och spetsade öron :) Jag tror dessutom att vi fick ok takt på köpet men jag kände inte efter så noga. Jag älskar o rida när min ponny är glad!!

Nu tror jag hon är ordentligt avskrittad, för det tar trots allt lite tid o blogga från mobilen...

Kram kram!

6 kommentarer:

  1. Vad skönt att hon pigga på sig. Hon galoppa en del i hagen när jag var uppe :-) Synd att jag missade dig. Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt att du är piggare!!! Och hästen osså förståss.

    SvaraRadera
  3. Vad har du för raket musli?? :)

    SvaraRadera