24 juni, 2008

Lastträning

Igår gjorde jag matte så himla himla glad på ett så enkelt sätt.

Hon hade hämtat den där transporten vi brukar ha så jag förstod vad som var på gång. Men den här gången väntade hon tills hon och jag var själva på stallbacken, satte på mig en longerlina och så gick vi bort till transporten.

Det var lite märkligt, för det enda matte gjorde var att leda mig till den, och sen lättade hon på linan och gick in och satte sig längst in i transporten. Hon lämnade mig utanför?!

Efter en liten stund blev jag nyfiken på vad hon grejjade med där inne, så jag gick in halvägs in i transporten. DÅ såg jag det! Där inne stod en bytta med mat! Vilken grej! Det tog mindre än 5 minuter för mig att bestämma mig. Jag ville ha maten, så jag gick in och åt lite, alla fyra hovarna inne på mattan. Matte gjorde ingenting, mer än att säga att jag var duktig.

Sen hörde jag något konstigt ljud utanför som jag var tvungen att kolla in, så jag backade ut och kollade, men det var inget farligt. Då gick jag in igen.

Sen tänkte jag att jag måste kolla alla grejjerna, så dom sitter fast ordentligt, så jag backade ut lite och började pilla på allting med munnen. DÅ! När jag petade på den dära pinnen, då åkte mellanväggen rätt in i huvudet på mig! Jösses! Då gick jag ut kan jag lova.

Men matte gick och satte fast mellanväggen igen så jag kunde gå in och äta vidare.

5 gånger gick jag in på mindre än 30 minuter totalt.

Det var allt jag behövde göra idag, stå där inne och äta - Pice of cake!
Det där kan jag göra flera gånger!

Det blir kanske tävling igen trots allt.

Så länge ingen tvingar mig så är det faktiskt inte så läskigt med den där lådan.

Matte var så glad så hon höll på att börja gråta!

Kram kram

4 kommentarer:

  1. Härligt, klart det blir fler tävlingar - det där grejjar du!

    SvaraRadera
  2. Där ser du! Det är inget farligt...
    Nästa gång får du se till att åka med mig :D

    SvaraRadera
  3. Ja, vi får väl se. Eventuellt kanske jag måste åka egen transport, eftersom mattes bil inte får dra så mycket...

    SvaraRadera
  4. Vad härligt, det här fixar ni! Tävling nästa! Kramar till er!

    SvaraRadera