29 juni, 2008

Ridlektion - eller inte...

Ja, idag var det dags för ridlektion igen. Eller igen, Freyja har ju vilat i 3 veckor, men när jag såg Annica rida blev jag så sugen så jag var tvungen o se om Freyja orkade lite lektion.

Konstaterade först att Freyja har "slätat ut lite extra rynkor" under de här veckorna. Hon har lätt gått upp minst 50 kg. Så, det var till at släppa många hål på sadeljorden.

Hon har ett och annta märke efter bett och sparkar, men inget som såg ut att vara någe vidare allvarligt.

Konstaterade jag snabbt att hon var lite stel, framförallt i vänster varv. Och när det var dags att försöka trava lite såg Anna att hon markerade lite lite granna på höger bak. Ca 0,1 grader. Dvs inte så farligt. Men vi fortsatte inte lektionen.

En teori kan vara den runda fina magen i kombination med stelheten, men det kan också vara det där överbenet efter en spark på höger bak.

Ska longera ett par dagar och se om det ger med sig. Framförallt måste magen tränas bort!

Nu ska vi snart iväg och leta säng till lillkorven.
Hoppas ni haft en mysig helg!
Kram!

~Maddi

4 kommentarer:

  1. Hej snygging, synd att hon verkar lite stel :S Men det är nog inget lite longering och bortbantning av extra kilo kan fixa ;)

    Till och med Stjarna som enligt utsago inte lägger på sig under sommarbetet har ju lyckats få lite mage :D

    Kramas

    SvaraRadera
  2. Det går säkert över - inget allvarligt!

    SvaraRadera
  3. Hej Madde, la ut en bild på dig, mig och våra tjusiga hästar i min blogg, hoppas det är ok för dig.

    SvaraRadera
  4. Det är heeelt ok att du la ut en bild på oss :)

    SvaraRadera