20 juni, 2008

Matte i Korea - Del 3

Jag ska passa på att säga att världens bästa T löser ut mig från hotellet, så jag behöver inte fundera på det. Receptionen såg överlycklig ut när hon kom och "la" sitt kort på mitt rum.

Workshopen var väl kanske inte riktigt vad jag väntat mig första dagen. Vi fick sitta framför varsin skärm, där man inte kunde göra så mycket, med en hörsnäcka i örat där man fick översättningen av vad som sas där framme.
Översättaren, som förvisso gör ett rätt bra jobb, ligger alltid efter när det är diskussioner, och det är svårt att hålla koll på vem hon översätter och vad som egentligen var frågan.

Men igår var det bättre. Igår var det mera "det här behöver vi" info från de olika länderna. Bland annat från vårat.

"våran" korean S har inte direkt tid för oss, så vi får klara oss själva. Igår tog vi tunnelbanan till COEX mall och gick där och tittade. Ett enormt köpcentra, men inte heller den här gången hittade vi något speciellt att handla.

Vi har i möjligaste mån försökt att undvika den koreanska maten. Vi har varit på buffe restauranger och ätit lunch och igår kväll hittade vi någon italienskliknande snabbmats restaurang. Jag åt en halvdan pasta bolognese för typ 32 kronor.

Nu har dom skickat iväg T till en annan workshop, och jag hörde precis att det inte finns någon översättare där. Vad i hela friden ska hon in där och göra då? Hon kommer ju inte förstå ett ord?!!

Själv sitter jag kvar i den här, och funderar på var våran koreanska kollega har tagit vägen... Han var inte vid frukosten, och han är inte på kontoret.

Jaja, jag och T klarar oss - det har vi ju gjort hitintills under veckan.
Idag ska vi iväg till en marknad, och sen äta riktigt riktig koreansk mat. Ska bli rätt kul!

I morgon åker jag hem! Hem till älskade familjen!
Till underbara Rasmus, till fantastiska Micke och vackra Freyja.

Massa kramar!
~Madde

(extra kramar till mamman som jag råkade ringa upp av misstag närmare 1 inatt svensk tid, förlåt! *kram*)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar