20 juni, 2008

Matte i Korea - Del 4

Kaffet, jag måste berätta om kaffet!!
Första dagen drack jag och T vårat kaffe på Starbucks - helt ok.
På frukosten morgonen efter försökte jag mig på att dricka kaffet på hotellfrukosten. Det smakade knappt kaffe. Jaja tänkte jag, det hade väl blivit knas när dom bryggde...

På lunchen, gick jag till kaffemackapären och började hälla upp kaffe i min kopp. Jag slutade efter en liten skvätt, jag måste ha tagit fel kanna, det såg ju ut som the. Jag luktade lite försiktigt på det och insåg att det nog faktiskt skulle vara kaffe...

När man ser rakt ner i botten på en full kopp kaffe, tror ni det är starkt då?
Nå ja, på workshoppen hade dom småförpackningar instant coffe, så jag tänkte att nu börjar det likna ngt.

Jag hällde ut en förpackning pulver i min kopp och konstaterade att det ramlade ut ca 10 nescafe korn och resten mjölkpulver och socker... Jag som knappt har socker i mitt kaffe. Jag frågade om dom inte hade varianter med starkare kaffe, så det fixade dom till nästa dag - Lika svagt, eller, lite starkare kanske. Också med socker - suck!

Nu tar jag en sväng förbi Starbucks så snart jag har en chans. Är jag extremt kaffenödig på kontoret kör jag en instant coffe mild - den med mjölk. Sen bättrar jag på den med en instant coffe stark. Visst är det på tok för sött, men det smakar iaf som om det är kaffe.
Koreanerna stirrar på mig som om jag inte är klok!

Hann inte förbi starbucks på kafferasten, så nu sitter jag här med min dubbla instant coffe.

Skål!

Starbucks

Ps På Starbucks kostar en Caffe Latte Grande typ 24 kronor Ds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar