26 juni, 2008

Mera lastträning

Igår fick jag äta mat i den där lådan igen. Fast den bet mig i huvudet! Dumma lådan!
Jag stod och åt i godan ro, och så hörde jag något jag var tvungen att lyssna nogrannare på. Och då! Då slog bommen mig i huvudet! Så jag backade genast ut förnärmad! Medans jag mer eller mindre hoppade ut kom dessutom mellanväggen och slog mig i sidan. Matte bara suckade.

Men efter lite övertalning gick jag in igen och åt lite mer mat. Och igen och igen och igen.

Jag tror inte ens matte räknade den här gången.

Det hon var mest mallig över var dock att jag gick in på en gång när vi kom fram till den. Ja, tills bommen bet mig i huvudet dvs.

Matte mumlar något om att jag ska få äta i transporten de närmsta veckorna. Och det kan jag väl gå med på. Så länge den inte slår mig i huvudet.

Det var mycket träning igår. Först, innan transportträningen så spreyjade matte mig med pälsglans i hela manen. Det var lite jobbigt först, speciellt närmast öronen. Men efter en stund så stod jag ganska stilla och matte var så nöjd.

Efter lastträningen så ville matte spreyja mera, på kroppen den här gången med det där vidriga flugmedlet. Jag hoppade och studsade lite en stund, för det kittlas ju så förbannat!

Men sen när matte strök med handen samtidigt, precis där hon spreyjat, då gick det bättre. Det är tur att hon inte har tre händer dock, för då skulle hon kunnat hålla i mig ordentligt också istället för att hålla i grimskaftet med tänderna.

När jag försäkrat mig om att hon ska stryka med handen samtidigt, då står jag stilla, men innan jag är säker på det så dansar jag gärna femton varv runt matte.

Idag ska jag bara slappa i solen!

4 kommentarer:

  1. Jag såg oxå den där transporten, hade oxå velat gå in men min matte sa att jag inte behövde... Jättetrist ju....
    Men du har blivit jätteduktig tjejen... :D

    SvaraRadera
  2. :) Såg du, såg du, såg du! när jag gick in på en gång utan att ens fundera?

    Matte bidde såååå mallig då.

    SvaraRadera
  3. Mmmm jag stod i hagen och spanade bort mot dig, du var JÄTTEDUKTIG :)

    SvaraRadera
  4. Hurrni sötnosar, ni säger väl till era mattar att dom säger till mig när nästa tävling är va? :) Jag vill ju självklart vara på plats. Och hade jag haft flera armar så hade jag gärna pysslat om er båda. (Om Stjarna hade godkänt det såklart ;o) )
    *puss på mulen*

    SvaraRadera