20 juni, 2008

Matte i Korea - Del 2

Så, en skvätt till hinner jag med att skriva idag, kanske två.

När vi (jag och svenska kollegan, vi kallar henne T) äntligen fick tag i den koreanska Kollegan, vi kallar honom S, så bestämde vi att han skulle möta oss 08:10 i receptionen nästa morgon. Så jag och T fick försöka roa oss bäst vi kunde.

Det kändes lite som att bli droppad mitt i en främmande stad, utan en susning åt vilken rikting man ska gå. Vi snurrade några varv runt hotellet och kollade in närområdet. Vi hittade både Starbucks (som skulle komma att bli en av våra bästa vänner) och Joes Sandwich. Vi passade på att äta lite mat och ta en übergod jordgubbsmilkshake innan vi gick upp på rummet en stund.

När vi stod och tittade ut genom fönstret såg vi ett rätt stort "mart" så vi bestämde oss för att leta oss dit. Det gick ganska bra. Vi hittade ett stort varuhus á la NK och martet vi sett var typ som coop skulle jag tro.

Märkeskläder verkar vara rätt billigt, men varken jag eller T köpte någonting.

Vi gjorde vårat bästa för att hålla oss vakna så länge som möjligt, så vi strosade runt på gatorna, drack lite kaffe och en och annan smoothie. Men frammåt kvällen gick vi upp på våra rum igen och surfade för att hålla oss vakna.

Jag tror T gav upp vid 19 tiden men själv lyckades jag hålla mig vaken ända till 21 innan jag somnade som en klubbad säl!

Det var en rätt ok dag trots allt.

Kram från nästintill andra sidan jordklotet

~Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar