23 oktober, 2008

Det drar ihop sig!

Snart är det dags! På söndag ska Freyja och jag på vår första Gummi kurs! ÅH! Det ska bli så roligt!

Världens goaste och bästaste Chris kör mig och Freyja dit på söndag morgon. Har inte riktigt listat ut hur vi ska ta oss hem på måndag, men det löser sig alltid :P

Igår var det mera träning av galoppen. I höger varv går det jättebra, fattningarna är fina och vi har kunnat ta oss ett helt varv runt volten utan att gå omkull (sen att jag hänger utåt som en blådåre och verkligen försöker leda ut henne ordentligt i hörnen... det är en annan sak)

I vänster varv är fattningarna bra - men fel. Inte alltid, men mycket oftare än i höger varv där det nästan alltid blir rätt.

Annica fick prova igår och hon hade inga större problem med vänstergalopperna. Jag måste verkligen börja fundera på vad jag gör för skillnad i de båda varven, eller vad som blir tok. För när jag hoppade upp igen efter att Annica provat så gick det mycket bättre... Märkligt...

Nå ja, supertack Annica för att du red min galna och vilda häst en liten stund! ;)*puss*

Är det någon som känner att dom vill hjälpa till o rida Freyja en vardag i veckan de närmsta fem månaderna är det bara o säga till! :P

Kramisar!

4 kommentarer:

  1. Vassego tjejjen! Det var så lite så :)

    SvaraRadera
  2. Hmm.. tänk om jag hade haft tre dagar extra i veckan.. Då hade jag kunnat rida Stjarna två ggr och Freyja en *ler lite* Himla goa hästar båda två jue :)

    Coolt med Gummit, hoppas det går bra :oD

    SvaraRadera
  3. *hahaha* Knasammi!

    SvaraRadera