14 oktober, 2008

Stormur Mästerskapen!

I helgen var det SM, dvs Stormur Mästerskapen. Jag var anmäld som funktonär. Dommarsekreterar trainee för att vara mer exakt. Jag räknade iskallt med att lära mig en hel del knep.

Jag fick sitta vid Johannes Larssons dommarbord, och på lördagen blev jag "upplärd" av Sofia. En jätterar tjej som uppenbarligen setat dommarsekreterare tidigare.

Johannes var rolig och han berättade hela tiden vad som låg till grund för den poäng han satte på ekipaget. Det var otroligt lärorikt och framförallt en rolig dag trots regn o blåst.

På söndagen satt jag själv med Johannes och det var en mycket lugnare dag, då man bara behövde skriva och visa poäng. Inga kommentarer och ingen miniräknare som strejkade. Dessutom var det vackert väder!

Ytterligare en rolig och lärorik dag!

Det var många fina ekipage, och en hel del inte lika fina såklart. Såg ett par exempel på grov ridning och några till på utmärkt ridning. Just att få höra kommentarerna och poängen, samtidigt som man tittar på ekipaget gjorde att jag fick ganska många "aha" upplevelser.

Tack för "lektionen" Johannes!!

Några favoritekipage då? Ja, såklart! Jag blev förjust i ett par hästar:
Snerrir från Dafnes - Johannes häst. Maffig, brun och ett stort steg
Grímaldur frá Hvítanesi - Jätteläcker. Dessvärre fel galopp i finalen :(
Thor från Tornberga - Vilken pass!!

Sen fanns det många fler fina ekipage men det där var väl dom tre som stack ut mest, för det var dom jag kom ihåg namnen på ;P

Sannas solglasögon kommer jag nog inte heller glömma :P

Har du inte varit dommarsekreterare så ta chansen att prova o vara trainee, speciellt om du själv tävlar! :)

~Maddi

4 kommentarer:

  1. Fick mail av funktionsansvariga så jag sa att jag gärna var trainee nästa gång jag funktionerade... :)

    SvaraRadera
  2. Ah, kuligt!! :) Fick oxå mail, påminnde om att jag lovat o engagera mig i tävlingsgruppen :P

    SvaraRadera
  3. Vad kul! Du blir värsta sån där duktiga tjejen som ställer upp överallt :)

    SvaraRadera
  4. Såklart!
    Värsta duktiga - som kan allting! *muttrar*

    USCH! Jag är GRINIG idag (oxå...)

    SvaraRadera