24 oktober, 2008

Fjärilar...

Japp, jag börjar få lite fjärilar i magen inför kursen i helgen. Jag skriver packlista och hoppas innerligt att jag inte glömmer något viktigt, som mat eller vattenhink.

Freyja ska åka i en ny transport och hon ska stå i box över natten. Det kommer säkert gå jättebra! Men som den sjåpiga matte jag är undrar jag hur hon kommer vara på måndag morgon.

I morgon ska följande fixas:
¤ Hösilage, hönät och kassar
¤ Kraftfoder
¤ Vattenhink
¤ Matskål
¤ Ryktsaker
¤ Fleecetäcke
¤ (ev regntäcke??)
¤ Sadel
¤ Träns
¤ Regnrocken
¤ Hjälm

Dessutom ska Freyja provlastas och transporten köras fram. Det ultimata vore om jag hinner träna henne på att gå på själv... Men det vore väl en utopi.

Ujuj, jag ska iväg och hoppa på lunchen idag, vad jag längtar! Jag älskar när det är löning :P

Kramisar!

5 kommentarer:

  1. Oj oj, tror du att du hinner rida ut oxå? :P

    SvaraRadera
  2. Jag glömde ju säga att det kommer gå utmärkt för er på kursen... :)

    Och så glömde jag oxå fråga om du hoppade långt eller högt? *fnissar*

    SvaraRadera
  3. MEH! Jäkla ordmärkare *skrattar*
    Jag hoppade jämfota heeeela vägen till upper, och sen hoppade jag heeela vägen till Hööks och shoppade lite... :P
    Puss

    SvaraRadera
  4. Gud vad kul för er, lycka till på kursen och hälsa Carro Wintzell om du ser henne, hon bor ju på Mälhamra :) Förresten kanske vi ses..

    SvaraRadera