09 oktober, 2008

Ridlektion Onsdag 8 oktober

Igår var det ridlektionsdags igen!

Jag fick malligt visa hur duktig Freyja blivit med traven. Fröken utbrast förvånat "Men Madde! Nu har du travat två hela varv!!!" Kändes bra i hjärtetrakten kan jag lova!

Vi fick rida "bana" med koner, bommar o sockerbitar. Gick ganska bra. Sen fick jag göra åttavolter i trav, bara för att träna på att balansera upp henne bättre. Gick väl ok det med.

Sen fick jag träna galoppfattningar. Det gick bra i höger varv. Mjuk fattning, ett par steg, sen bryta av igen.

Vänster varv gick inte lika bra, så det fick jag i läxa till nästa gång.

Det är dock länge till nästa lektion för mig. För nästa gång det är lektion är jag förhoppningsvis på kurs för Gummi!! :D

Nu är det möte!

Kram!

2 kommentarer:

  1. Ja jusst ja! Gummi-kursen är då :)

    Det kommer gå så bra så (Y)

    SvaraRadera
  2. Kanske borde jag ha gått på en galoppkurs istället?!?!

    SvaraRadera