01 oktober, 2008

Traaaaava!

Vi tränar mycket på traven nu. Det går bättre och bättre! Nu kan jag oftast få ett helt (nå ja nästan) varv i trav runt volten. Igår lyckades vi dessutom med att få lite form. Lång och låg för att stärka upp ryggen och balansen. Det går frammåt!

Sen har vi även "boxträning". Freyja har ju aldrig stått på box, mer än när hon var nyfödd. Så hon är inte helt förtjust i att vara instängd. Just nu har vi dessutom fått utöka boxträningen med "in i stallet träning"

Sen hon klipptes i helgen är hon inte ens speciellt sugen på att gå in i stallet. Jag får muta henne.

Hon ska få sin mat i boxen närmsta tiden, så hon börjar förknippa boxen med något kuligt.
Det kan ju bli lite jobbigt på passkursen annars, där hon ska stå i box över natten.

Ikväll är det "passspecial ridlektion"! Det ska bli så himla roligt!!

Jag måste ner till Hööks och köpa en ny sadeljord till ridjorden (som jag fortfarande inte har kommit ihåg och mäta) och ett par boots. Jag kan ju inte slita ut Annicas...

Men nu är det dags att jobba! (ja, det är faktiskt sant) Jag har ju fixat till bloggen lite idag oxå, tatt bort några detaljer jag inte varit nöjd med, och lagt in en liten nyhetsgrejja med hästnyheter. Kuligt!
(hade egentligen tänkt byta ut bakgrunden också, men då måste jag göra om headerbilden, och då vill jag sitta hemma och pilla... )

Kramisar!
~Maddi

3 kommentarer:

  1. Kul med passen :) Jag tänkte försöka komma upp en snabbis ikväll, får hoppas att jag får se er :)
    kram

    SvaraRadera
  2. Så kul att det går framåtför er. Freyjas mamma hade inte superbra trav. http://janpers.dinstudio.se/
    Kolla in den här länken, titta under dagbok så får du se Astrids häst som just kommit från Island. Karin janbell

    SvaraRadera
  3. ni är sååååååå duktiga:)

    SvaraRadera