14 oktober, 2008

Galopp?!

Fullt laddad efter helgens alla fina ekipage åkte jag upp till stallet igår.

Nya läxan från fröken är vänstergalopper. Så det var jag helt insälld på. Oj vad jag hade tänkt göra galoppfattningar.

MEN jag tror att Freyja inte hörde när fröken sa att vi skulle träna på det. Jag tror Freyja har vaxproppar. För hon ville bara träna på passen.

Pass pass pass pass, i alla varv, i alla hastigheter och gärna genom kurvorna oxå...

Visst fick vi till rätt bra tölt på volt, och fina öppna. Fläckvis helt ok trav oxå. Men galoppen lyste med sin frånvaro.

Jag tror jag ska be fröken ringa och prata med Freyja lite... Hoppas det hjälper!
~M

13 kommentarer:

  1. Men pass är ju bra ;)

    Man kanske kan köpa sån där vaxlösare till henne...

    SvaraRadera
  2. PASS PASS PASS! :D

    * garvar åt din historia igen *

    kramen

    SvaraRadera
  3. ja men,, hon passade galoppen... Matte som inte förstår..;)
    *s*

    SvaraRadera
  4. hihi *pekar på pfyrres kommentar*

    SvaraRadera
  5. Hmm... Nå ja, jag får väl börja tävla bara pass i framtiden...
    :/

    SvaraRadera
  6. Mmm för ni har ju absolut ingen tölt eller jättebra skritt. Och ni börjar ju itne heller hitta traven igen... *jätteironisk*

    Du får helt enkelt se till att övertala alla andra i finalen att ni ska tävla i höger varv :)

    SvaraRadera
  7. Tror du att det funkar med hot?!

    Fast det hade inte hjälpt i måndags, för vi fick ingen höger galopp heller... :/

    SvaraRadera
  8. Men Madde, jag trodde vi hade lämnat den "elaka" tiden bakom oss... vi ska ju kraaaaamaaaaas *fniss*

    Inte hota de andra tjejjorna ;)

    SvaraRadera
  9. Annica>> Du som är den snälla står för kramarna... jag, jag gör som vanligt ;)

    SvaraRadera
  10. JAG VILL HA KRAM-MADDIN! INTE "ELAK"MADDIN!

    SvaraRadera
  11. Chris sötis... Nu är det så att man inte kan få allt man vill ha... ;)
    <3

    SvaraRadera