18 december, 2008

Inspirerad!

Inspirerad av videoklippet från här om dagen så beslöt vi oss för att "leka" lite igår. Planen var barbacka med grimma och grimskaft och att då helst inte ens använda grimskaftet.

Men för säkerhetsskull körde vi träns under grimman ifall det skulle gå åt pipsvängen.

Det gick faktiskt över förväntan! Tidigare när jag försökt rida Freyja utan 2 "snören" o hålla i har hon mest gått runt i cirklar och inte alls fattat grejjen med att gå rakt fram. Men igår lyckades vi, med överdrivna vikthjälper då och då, både svänga och stanna.

Det var faktiskt skitkul! Även om både Freyja och Stjarna säkert undrade vad vi hade fått för tokryck :P

Jag fick Freyja att stanna på rätt kort sträcka även från galoppen, medans Stjarna inte alls lyssnade på "stanna" signalen av Annica. Så jag fick äran att prova på Stjarna. Men näe, hon lyssnade inte på mina signaler heller... :S Så då passade jag på att ta tyglarna en stund och "rida" lite...

Den här gången var hon faktiskt inte så jättearg för att jag hoppade upp. Hon brukar hata när jag sätter mig på henne, det märks på hela henne.

Visst var vi lite osams om vem som skulle chefa över bettet, men fläckvis kände jag hur ryggen kom upp i tölten. Även om det inte var några längre sträckor. Men så sams som vi var igår har vi nog aldrig varit förut ;)

Tack för lånet Annica!

Näe, dags o jobba igen kanske?

JA! Visst ja! Jag måste ju berätta att huset nu är sålt och det har gått igenom besiktningen! Så himla skönt!

Kramisar!
~M

4 kommentarer:

  1. Grattis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Härligt Madde - vilken bra julklapp :)

    SvaraRadera
  3. Guuuu va skönt! Härligt :)

    SvaraRadera