10 december, 2008

Jävla baciller!

Fick sms idag om att örnäs, där vi var på kursen i helgen, idag har 2 konstaterade fall av A2 influensa... :(
Hur kul är det dådå?

Idag blev det bara att tempa hästarna och ta en promenad. Freyja hostade 3 gånger och jag höll på att få hjärtinfarkt.

Våra hästar är såklart vaccinerade, men det vore ändå inte kul om vi fått med oss den jävla flunsan hem till stallet :(

Tänker mkt på Lisa också, hoppas alla vaccinationer är i sin ordning (och att du blir av med magsjukan oxå)!! Och på Carro, skitkul o ha massa fjölisar hemma när man får veta sånt här - inte!

Hade vi vetat att dom hade misstanke innan helgen hade vi INTE åkt dit
:(

Vet några som itne sover så gott inatt utan förmodligen mest grubblar...
Kramisar

6 kommentarer:

  1. :( Hoppas du kunde sova lite iaf..

    SvaraRadera
  2. Hittade din blogg via Annicas sida. Ville bara säga hej. Toppen fin sida. :D Ha det toppen.

    Kramiz

    SvaraRadera
  3. Ja, blä, men jag har inte sett några tecken på våra hästar, tänk om vi klarade oss? Fast jag tyckte Hrisse hostade en lite när han stod på Örnäs?

    SvaraRadera
  4. Jisses, vad trist! Hoppas att ni klarar er från influensan.
    Jag funderar på att vaccinera Frenja 2 gånger om året istället. För jag har tyvärr läst att vaccinerade hästar kan få en släng i alla fall. Oansvarigt av stallet att fortfarande ta emot hästar utifrån om de visste om risken. Håller tummarna för att ni klarar er.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hur har det gått med era hästar? Våra mår som sagt var bra :) Peppar peppar..

    SvaraRadera