21 december, 2008

Ridlektion 21/12

Idag hade fröken minsann inga silkesvantar på sig. Inte för jag tror hon brukar ha det. Men det är sällan som jag blir helt sjöblöt av svett som jag blev idag.

Det var trav för hela slanten! lååååångsam trav, på gränsen till att sakta av till skritt. Små volter, djuuuup form. Det gick faktiskt rätt bra! Trav mest hela tiden.
 Red lätt, det är jag inte helt van vid. Ujuj vad trött jag blev i benen!!

När jag äntligen fick trava ut på långsidorna försökte jag böja Freyja liiiiite inåt för att börja förbereda för att kunna trava i en öppna så småningom. Ibland gick det bra, ibland sämre. :P Men det var mycket mindre töltinslag än vad vi brukar ha. Freyja är mattes lilla töltmoppe!

Så, jag känner en Maddi som kommer ha träningsvärk i morgon!

Dock hoppas jag på fortsatt kyla, för det var lättare att rida på volten idag när det var lite fruset, än igår när det var geggamojja överallt!

Tack för det här året fröken Anna, jag har lärt mig ofantligt mycket! Och jag ser redan fram emot lektionen den 3dje januari!

Kram och god kväll allesammans!
~Maddi

3 kommentarer:

  1. Kul att det gick så bra :) Hoppas vi kan vara med nästa gång.

    SvaraRadera
  2. Härligt. Sen undrar jag så klart, har du träningsvärk idag? :oP

    SvaraRadera