03 december, 2008

Kvällens träning...

Jo då! Idag har jag full koll på vad jag ska göra på volten! Senaste Hästmagazinet hade massor av bra övningar för att bygga upp balansen! (Framförallt hos hästen men även ryttaren) Så, jag ska rida innanför spåret, på rakt spår, i mellanskritt, sedan förhoppningsvis i trav.

Jag ska göra små bågar på långidorna, förhoppningsvis i trav och sen lite större bågar. Kanske kommer jag även till serpentiner i trav! (det är dock bra ods på att det blir tölt av det mesta)

Sen kanske jag ska försöka mig på "timglaset" fast i trav då, inte i galopp.

Jag hoppas även kunna träna lite på avsaktningar från trav till skritt, utan att hon hänger sig i tygeln, blir lång eller höjer huvudet. Jag hoppas också kunna få någon nedtagning utan töltsteg.

Så, det är dagens plan. Jag återkommer väl i morgon med en uppdatering om hur det gick :P

Maddi

4 kommentarer:

  1. Hoppas att det går lika bra som det gjorde för mig i måndags. Då mår man bra!
    Eva

    SvaraRadera
  2. Mmmm en del övning blev det idag va? :D

    SvaraRadera
  3. Lät avancerat... nu ska jag läsa hur det gick :)

    SvaraRadera
  4. Det blev en hel del övning och det gick väl "ok" men inte direkt BRA! :P

    SvaraRadera