27 maj, 2008

Kiropraktorn!

I morse kom matte upp på förmiddagen för ovanlighets skull. Jag blev lite förvånad men glad förståss.

Stjarna, Skardi och jag fick stå och mysa och äta gräs en stund, sen kom Håkan våran fantastiska kiropraktor!

Han klämde och kännde lite på oss och tyckte vi var fina. Som om vi väntat oss något annat??

Sen gick jag och matte upp på volten och tränade lite. Vi körde lite kort tölt, ökad tölt, tölt på långa tyglar, skänkelvikning i tölt, galoppfattningar m.m. Det var jättekul idag och inte alls så jobbigt som det är ibland.

Både jag och matte var på ett underbart humör och strålade ikapp med den värmande solen.

Sen gick vi ner till grusvägen och galoppade lite mer. Det är så underbart att få sträcka ut och länga steget ordentligt i galoppen!

Sen skvallrade matte om att jag ska få komma ut i hagen brevid ikväll - det är dags för sommarbete!!! Som jag har längtat!
Nu ska här byggas mage!

Summerbejt! Here aj kom!

2 kommentarer:

  1. Mmmm duktiga ni är :D

    Jag var minsann tvungen att åka tebax till jobbet jag...

    SvaraRadera
  2. Härligt, Hrisse är slajmad, men Gneisti har hunnit bygga rätt mycket mage :))

    SvaraRadera