25 maj, 2008

Söndag - Ridlektion

Vaknade lagom till frukosten av fantastiskt solsken!
Idag skulle det bli ridlektion minsann!

Matte kom upp med husse och lillhusse. Det var ett himla filande och borstande idag. Sen förstod jag varför - fotografen var ju där!! Ojoj, här gällde det att piffa till sig.

Jag sträckte på mig och spetsade öronen. Vaken blick vaken blick, snygga steg snygga steg, mulen ner mulen ner. Så gick mitt mantra mest hela dagen. Jag skötte mig finfint på lektionen tyckte både matte och fröken. *hmpf* Gör jag inte alltid det? Det är bara när matte bråkar med dom där jättekorta tyglarna som jag blir lite purken - det är ju jobbigt juhe!

Jag fick i alla fall jättemycket beröm för mina fina muskler jag börjat bygga och fröken sa faktiskt att hon skulle bli förvånad om jag inte gick till final på tävlingen nästnästa helg.
Känns som om jag fick lite prestationsångest nu när jag tänker på det.

Matte - hon har minsann höjt kraven på sig själv och höjer dom där med omedvetet för mig med. Hon måste bli bättre på o hålla isär sig själv och mig - och komma ihåg att vara glad!
Jag är nästan alltid glad!

Tack för lektionen idag - världens bästaste fröken!

4 kommentarer:

  1. Mmmm det är ingen som säger till mig att jag ska gå till final... betyder det att jag är sämre än du? *ledsen*

    SvaraRadera
  2. Stjarna hjärtat, det är klart det inte betyder!
    Det betyder bara att min matte har bråkat med mig mycket längre än vad din har bråkat med dig. Sen haaaaar ju jag lite lättare o böja snyggt på huvudet OCH hålla det still i tölten :P
    Men jag diggar dig ändå!

    SvaraRadera
  3. Du är snäll du Freyja...

    Sen hörde jag att kiropraktorn hade sagt att jag inte värd pengarna.. så jag tänkte att det kanske var så lixom... att jag var lite sämre...

    SvaraRadera
  4. Stjarna, du är absolut inte sämre! Vi är bara bara bäst på olika sätt!
    Du är bäst för din matte, och jag är bäst för min. Det vi är absolut bäst på, det är att vara vi!!
    *nosas*

    SvaraRadera