26 maj, 2008

Mystur!

Idag fick jag springa ut och busa och mysa i skogen med mina kompisar Stjarna och Dimbrá. Jättemysigt var det. Vi var ute i närmare 1½ timme! Så härligt att det äntligen är sommar så man kan vara ute även på vardagskvällarna.

Jag tycker det har varit lite väl mycket harvande på volten på sista tiden. Jag älskar att vara ute i skogen.

Jag är lite hostig och snorig just nu, det är lite jobbigt när man har galopperat mycket. Matte tror det beror på att jag har fått damm och jord på slemhinnorna i luftvägarna. Det kan ju förståss vara så, men det beror ju bara på att dom aldrig släpper ut oss i hagen brevid! Där finns det massa gräs som täcker all jord! Sen ska hon väl skylla på maskrosfrön och pollen istället :P

Tack goa vänner för en mysig tur i skogen!
Jag säger bara "Eat my dust! (or maby grus...)"

Hihihi!

4 kommentarer:

  1. Jag säger bara att nästa gång Freyja då ska jag ligga först... Annars kommer jag att springa om dig så att du får "käka mitt grus" *fnissar*

    SvaraRadera
  2. HA! Det kan ju du tro! Jag drar om dig lätt som en plätt! Ska bara snacka med matte att inte hålla så dant i dom dära lädersnörena!

    SvaraRadera
  3. Jag har värsta knepet... kör upp huvudet bara så är det svårare för matte att dra i snörena.... *fniss*

    SvaraRadera
  4. Aha! Undra om det blir poppis om jag försöker mig på det knepet *funderar*
    Näe, tror min matte skulle bli helt bananas!!

    SvaraRadera