25 augusti, 2008

Back @ work

Så, nu är jag tillbaka till jobbet och ska nu hålla på med vårat ERP projekt till 100%. Dock kan jag säga att det stått helt stilla medans jag varit på semester så än så länge är det ganska lungt. Tror det kommer vara det närmsta tiden.

På stallfronten då?!
Jo, i torsdags körde vi lite intervallträning i ösregnet i skogen Freyja var på och pigg som bara den. Hon tyckte det var skitroligt att springa. Dock inte när det regnade som mest, då fick hon till och med vatten i öronen :/

I fredags red medryttarelli och hon var väl sådär nöjd med att fröken var piggare än piggast. Men jag tror det gick bra ändå.

I lördags lekte vi skojtävling och bedömde varandra för glatta livet. Freyja tyckte dock att hon var klar med dagens ridpass när det var våran tur och bestämde sig för att inte göra nått alls som matte ville. Inte en enda gångart bidde bra.

Fick dock tipset av Catrin att longera med sadel, träns o boots för att se om vi fick fram traven bättre. Så det gjorde jag i söndags.

Vilken trav! Fantastiska underbara stooooora trav! Den vill matte se på tävlingen! Dessutom var den helt tvåtaktig när jag hade bootsen på bak! Underbart!

När jag flyttade bootsen för att hjälpa galoppen blev det fortfarande ok trav, men lite fyrtaktig.

Sen fortsatte jag passet med att rida med bootsen och det var absolut skillnad mot lördagens strulpass.

Freyja har fått 2 nya tänder så jag hoppas att hon lugnar ner sig med huvudet nu.

Sen måste jag säga, Lisa, i still love the saddle!! :D

Nu ska jag leta rätt på projektledaren och säga hej innan det är dags för lunch.
Tjillevippen!!
~Maddi

4 kommentarer:

  1. Kul att det går så bra för er nu. Du kanske skulle ha boots på tävlingen???

    SvaraRadera
  2. Ja, vi får väl se vad Anna säger på lördag...
    Jag bara hoppas det fortsätter åt det här hållet, känns som om igår var första "bra" passet på länge :)

    SvaraRadera
  3. Skönt att det går bra Madde. Tänk vad duktiga ni blivit på så kort tid! Fantastiskt, hon är ju bara 5! Det kommer att gå kanon på tävlingen, det är jag säker på! Kul att du gillar sadeln fortfarande :)

    SvaraRadera
  4. Ååååh vad kul det skulle vara... Du vet vad jag menar :P ;)

    SvaraRadera